Reguła prawej ręki podczas zakupów
Polega ona na wykorzystywaniu faktu, że większość klientów jest praworęcznych. Sprzedawca chcąc sprzedać dany produkt powinien go umieścić po prawej stronie produktu najbardziej popularnego, reklamowanego etc. Kiedy klient będzie sięgał po artykuł popularny zahaczy wzrokiem o ten, który leży po prawej stronie i być może zdecyduje się na jego zakup. O ogromnym znaczeniu miejsca, w jakim umieszcza się produkty świadczą wyniki ciekawego eksperymentu przeprowadzonego przez dwóch naukowców (Nisbett, Wilson 1977, za Doliński 2005) W badaniu tym kobiety oceniały jakoś rajstop, miały podać czynniki które wpływają na ich decyzję o zakupie. Uczestniczki eksperymentu mówiły o walorach estetycznych rajstop, ich trwałości etc. Jednak w momencie, kiedy miały wybrać produkt z szeregu innych okazywało się, że im bardziej leży on na prawo, tym bardziej się podoba. (sic!) Panie nie miały świadomości, że samo umiejscowienie rajstop wpływa na ich wybór. Takie zachowanie jest związane z funkcjonowaniem naszych półkul mózgowych.
Janis